مهم ترین فرق کاشی گرانیت و سرامیک در مقایسه کاربرد آن ها در منزل

با گسترش ساختمان های شهری، یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خانه بهره مندی از مصالح مرغوب با قیمت مناسب برای طراحی داخلی و خارجی خانه است. امروز در حال بررسی یکی از این مواد هستیم که در زیبایی و دوام خانه نقش دارد: گرانیت و کاشی و سرامیک.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کاشی گرانیت و سرامیک

مواد منفجره داغ پس از کاهش دما از دهانه آتشفشان خارج می‌شوند و به جسمی جامد و ارزشمند تبدیل می‌شوند که به عنوان سنگ‌های آذرین طبقه‌بندی می‌شوند و هر کدام به اشکال مختلف نامگذاری می‌شوند.

کاشی گرانیت و سرامیک

گرانیت نوعی سنگ آذرین است و بقایای فوران های آتشفشانی است، نه اگر در جایی وجود داشته باشد اما در آتشفشان نباشد. سنگ های گرانیتی که امروزه در صنایع ساختمانی و معماری مورد استفاده قرار می گیرند، ظاهری زیبا و منسجم به نمای داخلی و خارجی منازل و مناطق مسکونی اداری می بخشد و با رنگ ها و اشکال متنوع خود ساختمان ها را زیباتر می کند.

به طور کلی این سنگ به دلیل وجود کوارتز و سایر مواد معدنی در رنگ های مختلف از جمله سبز، قرمز، قهوه ای شکلاتی، خاکستری و…… را می توان یافت. با این حال، بسته به نوع و محتوای مواد معدنی، رنگ ها در سطوح طیفی متفاوت هستند و در رنگ های مختلف هستند.

مسلما یکی از مهم ترین ویژگی ها در انتخاب مصالح ساختمانی، مقاومت محصول برای داشتن خانه ای امن است. گرانیت سنگی است که در شرایط استثنایی ایجاد می شود که پس از استحکام به شما احساس راحتی می کند زیرا بسیار قوی تر از سایر رقبا است. همچنین این سنگ زیبا با توجه به شرایطی که ایجاد می شود در برابر حرارت و آتش شدید بسیار مقاوم است زیرا خود از منبع گرما تولید می شود.

کاشی گرانیت و سرامیک

زمانی که از سنگ های گرانیت برای کف سازی منازل و محل کار خود استفاده می کنید، دیگر نگران خوردگی یا خراش و ساییدگی سنگ توسط ابزاری که روی آن می کشید، نباشید، سنگ گرانیت به گونه ای مقاوم است که حتی خم نمی شود. در صورت وجود مواد شیمیایی حتی در کارگاه های تولیدی این سنگ ها به سختی تراشیده شده و پس از پرداخت آماده فروش می شوند.

این سنگ زیبا می تواند فضایی دلپذیر را در کف ساختمان، دیوارها، پله ها، کابینت و سینک و حتی برای استفاده در مبلمان شهری و اماکن عمومی برای شما ایجاد کند و تجربه استفاده از این کاشی را خاطره انگیز و باشکوه کند. شهرداری ها می توانند از این سنگ برای زیباسازی فضاهای عمومی، ترسیم جداول، تزئین مناطق شهری و استفاده از زیبایی و امکانات آن استفاده کنند کشور ما یکی از کشورهای دارای ثروت معدنی و دارای معادن سنگ فراوان است.

استان های مختلف کشور در بحث استخراج و تامین سنگ گرانیت از معادن قدرتمند هستند. قیمت این مدل سنگ تقریباً به دلیل هزینه استخراج است و مشخصات آن نسبت به سایر سنگ ها گرانتر است. اما سرامیک در واقع توسط انسان ساخته شده است.

کاشی گرانیت و سرامیک

سرامیک هایی که امروزه در فضای داخلی خانه ها به چشم می خورد، در کف و دیوارها استفاده می شود. سرامیک ها به دلیل مواد اولیه و مواد اولیه به کار رفته در آن نفوذ پذیری بسیار کمی دارند، به همین دلیل اغلب در مکان هایی مانند حمام از آن استفاده می کنند زیرا ماندگاری بالایی نسبت به نفوذ آب و سایر مصارف دارد. ابتدا تمام مواد اولیه را با هم مخلوط کرده و خمیر سرامیکی را در قالب هایی به اندازه دلخواه مشتری خشک می کنند. سپس مواد را به کوره فرستاده یا به روش سنتی خشک می کنند.

اما اگر توجه داشته باشید روی این کاشی های سفالی، روکش رنگارنگ و تزئینی می گیرند که اغلب ضد آب است. این لعاب های سرامیکی را می توان در مرحله قبل یا بعد از کوره به اصل سرامیک اضافه کرد. امروز می توانید با توجه به دکوراسیون منزل و روش ها و خواسته های خود سرامیک با هر رنگ و طرحی سفارش دهید.

اگر فکر می کنید که سرامیک ها به دلیل اینکه از خاک رس ساخته شده اند مقاوم نیستند، باید به آنها بگویید که در اشتباه هستید. سرامیک ها در هر آب و هوایی امتحان خود را پس داده اند. اما صاحبان خانه همیشه درگیر این هستند که کدام گزینه می تواند گزینه بهتری باشد.

سرامیک ها به دلیل استحکام بالا و مقاومت بالایی که در کوره ها نشان داده می شوند مقاوم هستند و بدون ترس آنها را تمیز می کنند تایل های گرانیتی از نظر جنس و سختی با کاشی های گرانیتی متفاوت باشند. اما وجه تمایز اصلی این دو سنگ های گرانیت طبیعی و کاشی های دست ساز است. کاشی گرانیت به دلیل زیبایی که دارد در معماری ایرانی کاربرد فراوانی دارد و دارای رنگ های طبیعی است. البته باید مراقب باشید که سنگ رنگی نخرید.

کاشی گرانیت و سرامیک

این سنگ در برابر حرارت شدید مقاومت می کند، یعنی می توان از آن در شومینه خانگی استفاده کرد و نهایت لذت را از زیبایی زبانه های آتش با این سنگ ها می برد. همچنین در برابر هر نوع قارچ و کپکی تمیز هستند.

کاشی و سرامیک از نظر تمیزی در بهترین حالت خود قرار دارد و با هزینه خود آلودگی را جذب نمی کند و با یک تمیز کردن ساده هرگونه آلودگی روی آن به دلیل لعاب سوزاننده و براق سرامیک از بین می رود. شما می توانید کاشی های مورد نظر خود را با هر طرح و اندازه ای با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل و محل کار خود سفارش دهید.

کاشی گرانیت و سرامیک

کارشناسان و مشاوران ما مشتاقانه منتظر تمامی ابهامات و سوالات شما در مورد کاشی و سرامیک و گرانیت و سایر محصولات این دست هستند و با پاسخگویی 24 ساعته شما را در انتخاب درست بر اساس سلیقه شما یاری می دهند لبخند رضایت شما باعث تلاش بیشتر ما در ارائه آن خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما